ENAE INTERNATIONAL BUSINESS SCHOOL
CENTRO ADSCRITO A LA UNIVERSIDAD DE MURCIA Y A LA UNIVERSIDAD POLITÉCNICA DE CARTAGENA
ENAE International Business School - Cursos y master en Murcia
Curso en

Maintenance and Industrial Procurement

Área
Modalidad

This is designed to offer the participant an overview and professionalized activities that are included in the term “maintenance”, which is taken, as a strategic activity within the corporate management structure.

Traditionally, maintenance is interpreted from a simple view, as an expense resulting from an activity involving the repair of what breaks down. There are plenty of technical, technological, operational and management aspects that can change the impact of maintenance on the results of the company.

The knowledge and practical application of the various internal processes allow maintenance to obtain the maximum availability of production assets at the lowest cost, ensuring final product quality and safety of workers.

Another important aspect is the knowledge of the maintenance tasks set by legal provisions that are mandatory or “legal maintenance”, whose control and execution ensures continuity of business.

Descubre los módulos y conceptos clave

Cada uno de los módulos de este curso ha sido elaborado rigurosamente atendiendo a las necesidades actuales y futuras tanto de los profesionales como de las empresas.

¡Explora todas las materias que conforman este curso!

MÓDULOS DEL CURSO

VISION AND STATEGY OF INDUSTRIAL MAINTENANCE

1.    Definition and goals of maintenance
2.    Historical evolution
3.    Life cycle of facilities
4.    Maintenance management
5.    Types of maintenance
6.    Other classifications
7.    Type of maintenance to be performed

PREVENTIVE MAINTENANCE

1.    Definition
2.    Benefits of preventive maintenance
3.    Kinds of preventive maintenance
4.    The maintenance plan
5.    Preventive maintenance plan for critical asset
6.    Fields necessary for the implementation of P.M. in the GMAO
7.    Lubrication and grease plan
8.    Preventive and corrective plan
9.    Compliance with the preventive plan

PREDICTIVE MAINTENANCE

1.    Definition and goals
2.    CBM processes
3.    Benefits
4.    Profitability
5.    Monitoring systems
6.    The curve P – F
7.    Common techniques
8.    Specific techniques
9.    Recommendations of organization

INFERRED SYSTEMS BY OTHER MAINTENANCE

1.    Maintenance based on inspection
2.    Proactive maintenance and amending
3.    Maintenance opportunity
4.    TPM
5.    SMED

PLANNING AND PROGRAMMING OF MAINTENACE WORKS

1.    Basics concepts
2.    Maintenance work planning
3.    Maintenance scheduling works
4.    Planning and scheduling scheduled stops.

MANAGEMENT OF THE AVAILABILITY, RELIABILITY AND MAINTAINABILITY

1.    Failure
2.    Graphical representation of maintenance time
3.    Availability
4.    Reliability
5.    Maintainability
6.    Reliability Centred Maintenance (RCM)
7.    Improving the operational Reliability
8.    Operational reliability tools
9.    Reliability simulation models

OBJECTIVES

After completing the course the participant will be able to:

- Manage the main concepts related to industrial maintenance
- Define a strategic vision of maintaining business
- Understand the importance and methods for connecting the maintenance activity with production
- Know the different processes within the maintenance management
- Discover the different techniques for implementing effective maintenance.
- Understand the management of human and material resources for maintenance.
- Define specific indicators for maintenance management
- Know techniques for rational decrease in maintenance costs
- Analyze the current status of a maintenance department and design a road map of excellence.

Metodología

Learning by doing

En ENAE hemos desarrollado una metodología basada en la participación activa de los estudiantes. De esta forma, se combinan las cuestiones más teóricas con los casos prácticos. Así, los alumnos pueden poner en práctica lo aprendido sobre situaciones empresariales reales.

Trabajo en equipo

Las actividades en grupo permiten crear sinergias entre los alumnos más allá de las propias tareas del curso. Además, son una excelente herramienta para conocer otras perspectivas e intercambiar opiniones. Indudablemente, esto enriquece la formación creando relaciones profesionales y adquiriendo conocimientos al mismo tiempo.

Profesores con amplia experiencia profesional

Los docentes de este curso, además de experiencia como profesores, son profesionales del sector con una gran trayectoria profesional. Esto se traduce en una perspectiva actualizada y profundamente especializada, capacitándolos para transmitir sus conocimientos sobre esta área.

Si prefieres puedes contactar con nuestra asesora Arancha Fernández.
Puedes hacerlo a través del +34 968 899 899
Asesor ENAE
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