Agri-Food Marketing
The basic aim of this course is that participants value the importance of marketing for the success of the agri-food companies, and get to know the main concepts, methods and tools that this discipline offers them to successfully manage the commercial activity of these companies, keeping in mind their singularities.
Descubre los módulos y conceptos clave
Cada uno de los módulos de este curso ha sido elaborado rigurosamente atendiendo a las necesidades actuales y futuras tanto de los profesionales como de las empresas.
¡Explora todas las materias que conforman este curso!
INTRODUCTION TO AGRI-FOOD MARKETING
- Agri-food marketing: importance, concept and evolution
- Marketing and particularities of the agri-food system
- Marketing mix in agri-food products
- Implementation marketing decisions issues in agri-food companies
- Marketing decisions and business cooperation
DIFFERENTIATION OF AGRICULTURAL PRODUCTS
- Importance of product decisions
- Concept and dimensions of the agri-food product
- Classification of agri-food products
- Differentiation of agri-food products
- Product portfolio
- Development of new products
- Adoption and life cycle of the agri-food product
PRICING DECISIONS IN AGRIBUSINESS
- Concept and price components
- Importance of price
- Pricing methods
- Pricing strategies
- Price issues
COMMUNICATION IN THE AGRI-FOOD INDUSTRY
- Communication process
- Communication decisions
- Advertising
- Personal sale
- Public relations
- Promotion
- Direct (digital) marketing
- Communication mix
PURCHASING BEHAVIOUR OF AGRI-FOOD CONSUMERS
- Market research
- The environment and the agri-food market
- Consumer behaviour
- Consumer purchase decision process
- Purchasing behaviour in organisations
- Segmentation in agri-food markets
OBJECTIVES
Value the importance of marketing as a discipline that provides agri-food companies with procedures to carry out their operations successfully.
Implementing decisions on product and price and distribution of the agri-food company.
Identify consumer behaviour in this sort of products
Defining communication strategies in the agri-food company
Metodología
Learning by doing
En ENAE hemos desarrollado una metodología basada en la participación activa de los estudiantes. De esta forma, se combinan las cuestiones más teóricas con los casos prácticos. Así, los alumnos pueden poner en práctica lo aprendido sobre situaciones empresariales reales.
Trabajo en equipo
Las actividades en grupo permiten crear sinergias entre los alumnos más allá de las propias tareas del curso. Además, son una excelente herramienta para conocer otras perspectivas e intercambiar opiniones. Indudablemente, esto enriquece la formación creando relaciones profesionales y adquiriendo conocimientos al mismo tiempo.
Profesores con amplia experiencia profesional
Los docentes de este curso, además de experiencia como profesores, son profesionales del sector con una gran trayectoria profesional. Esto se traduce en una perspectiva actualizada y profundamente especializada, capacitándolos para transmitir sus conocimientos sobre esta área.