In today's complex economic landscape, characterised by globalisation and interconnected markets, companies are facing a growing demand for professionals with specific skills in international business. The Skills for International Business II course emerges as a strategic and necessary response to face contemporary challenges.
The current economic climate requires companies not only to compete locally, but also to expand into international markets to ensure sustainable growth. This course is positioned as a gateway to the essential tools and knowledge to understand and capitalise on global business dynamics.
In a world where agility and adaptability are key, participants of Skills for International Business II will gain a competitive advantage by acquiring practical skills to effectively manage international operations, negotiate with diverse business cultures and address specific global business challenges.
Upon completion of the course, professionals will be equipped to lead strategically in an ever-changing international business environment, seizing opportunities and mitigating associated risks. Skills for International Business II stands as a key driver for those seeking to excel in today's globalised economic landscape.
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Descripción
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75 horas
Descubre los módulos y conceptos clave
Cada uno de los módulos de este curso ha sido elaborado rigurosamente atendiendo
a las necesidades actuales y futuras tanto de los profesionales como de las empresas.
¡Explora todas las materias que conforman este curso!
MÓDULOS DEL CURSO
01HIGH PERFORMANCE TEAM MANAGEMENT
High performance team basics.
Starting keys: existing team vs. new team.
Leading high-performance teams.
Mission-vision, planning and team management.
Emotional dynamics and interpersonal influence.
INTERNATIONAL NEGOTIATION
Negotiation in a global economy.
International negotiation strategy.
Culture and intercultural negotiation.
Keys to be taken into account during the negotiation.
Conoce a nuestros profesores
Abrimos la educación a una experiencia global y la adaptamos al futuro profesional que viene. Fórmate en un
espacio interactivo y colaborativo, en contacto directo con profesores y alumnos.
Identify the leader's key responsibilities, tasks and behaviours to achieve success for their team and add value to the company.
Manage the talent of each person within the team to obtain greater personal and group performance.
To promote and maintain the motivation and commitment of people to the objectives of the team through the different stages of its evolution.
Identify the differences between a national and an international negotiation.
Understand the phases and analyse the key aspects of an international negotiation process.
Use the most widely used techniques for negotiation, as well as the management of concessions.
Adapt to cultural differences in major world markets.
Know the rules of protocol and the customs of the countries where you negotiate.
Metodología
Learning by doing
En ENAE hemos desarrollado una metodología basada en la participación activa de los estudiantes. De
esta forma, se combinan las cuestiones más teóricas con los casos prácticos. Así, los alumnos pueden
poner en práctica lo aprendido sobre situaciones empresariales reales.
Trabajo en equipo
Las actividades en grupo permiten crear sinergias entre los alumnos más allá de las propias tareas del
curso. Además, son una excelente herramienta para conocer otras perspectivas e intercambiar opiniones.
Indudablemente, esto enriquece la formación creando relaciones profesionales y adquiriendo conocimientos
al mismo tiempo.
Profesores con amplia experiencia profesional
Los docentes de este curso, además de experiencia como profesores, son profesionales del sector con una
gran trayectoria profesional. Esto se traduce en una perspectiva actualizada y profundamente
especializada, capacitándolos para transmitir sus conocimientos sobre esta área.
Si prefieres puedes contactar con nuestra asesora Arancha Fernández.
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